9/04/15

2nd Trimester

Salam ladies. Aku assume penyinggah blog aku ni ladies la yerk since dah jadi puan dan bakal mommy ni Lol. Sedih rasa tak sempat nak blogkan kisah tunang kawen aku tetiba dah cerita pasal preggy plak. Takpe nanti free aku buat post limition edition pasal 2 event paling best dalam hidup aku tuh ohh termasuk convocation day dan event event lain yang aku sertai bersama suami ihiksss ok jgn gedik sgt nanti baby menurun perangai mommy.

Well,entry yg lepas aku buat sekangkang kera je since masa tu tengah alahan yang maha dahsyat. Dekat 4bulan gak la aku morning sickness. Pagi pagi loya malam malm pening ke semua favourite food jadi benci sampai sekarang aku tak suka cheese ayam yg dulu takleh hidup tanpanya haha. So sekarang adela dalam 17weeks lebih so selera makan aku dah pulih cuma sekarang ni aku tengah diet haha. Sebab aku taknak perot jadi besar melampau sebab raya nanti mesti nk g beraya rumah kawan kawan suami yg mana kawan sekolah aku jugak jadi aku segan sekarang bila fikir macam scray pulak haha apekena tah padahal normal la preggy lady perut membukit ye dak. Tapi aku segan pastu ade puak shaiton penghasut mana tah "diorg" suh aku makan berpada-pada sekarang ni. So sekarang ni dah 3 kali pegi check up bulanan berat aku naik sikit sikit je 500gm per visit yayy tak tahu la ni positif ke negatif tapi aku suka la naik berat badan tu melata je takla mendadak macam sesetengah preggy mom lagipun nurse tak marah so I take is positively la. Yang penting baby sihat baby ni malam malam mommy nak tido baru tendang2 siang siang ni dia suka tido macam mommy dia haha. Tapi seriously since preggy ni aku banyak buat chores sebelah malam contohnya basuh baju vakuum lantai lipat baju bagi aku siang adalah utk tengok tv baca buku n tido je huahua.

Well aku rasa macam panjang je bebel maklumla dah sihat bolehla menaip  lelama. Btw aku nak share benda yang buat alahan aku stop dalam masa 24jam huahua  ok tipulah tapi dia punya effect memang sekejap je memang bagus utk org yg alahan teruk makan ni je trus jadi normal balik heaven kannn takpayah nak loya loya takde selera lagi.


Tiada ulasan: